Pocetna Društvo Trg se samo krpi 

Trg se samo krpi 

773
5
Podelite

Odbornik LDP-a Zoran Plećević smatra da je krajnje vreme za zamenu ploča na Trgu partizana i obnovu cetralnog urbanog dela Grada po kome je Užice prepoznatljivo. Da li se parkiralište “Međaj” može izdavati za ringišpil kada Gradu nedostaju parking mesta, da li je peronizacija samo 3 miliona na godišnjem nivou i   šta je sa obilaznicom, Plećević govori za “Vesti”.

Po struci građevinski inženjer Zoran Plećević čest je govornik na sednicama užičkog parlamenta. Na protekloj izneo je svoje primedbe na Studiju koja je prethodila donošenju Odluke o javno-privatnom partnerstvu za gradski prevoz i zakup Autobuske stanice. Navodi da je do pre pet godina gradski prevoz bio u haosu, a  prevoznicima davane pare bez potrebne kontrole. U proteklih pet godina dogodile su se javne nabavke, plaćanja po kilometru i prevoz doveden u red i koliko se može –  kontroliše, a troškovi i prihodi planiraju.  Na protekloj sednici doneta je Odluka o javno-privatnom partnerstvu u gradskom prevozu i zakupu stanice na period od 25 godina.

-Po zakonu usluge prevoza mogu da se izdati najviše do tri godine, te je dobra stvar da se sa privatno-javnim partnerstvom taj rok produžava na 25 godina. U roku od 25 godina moraju se kupovati autobusi od najmanje pet godina i  “euro 5” motorom i investicija je vredna milijardu i 90 miliona dinara. Ideja je super, prevoznici će konkurisati i videćemo šta će biti. Međutim, smatram da je Studija urađena nekvalitetno i da parametzri koji su prikazani ne odgovaraju stvarnom stanju stvari. Prva stvar koja bode u oči jesu turnusi od pet godina. U tom intervalu se kupuju autobusi, voze se do 5 godina, pa se kupuju novi autobusi. Međutim, navedeno je i da se 25. godine od ugovorenog partnerstva kupuju autobusi što je iznos od  181 miliona. Dvadeset pete godine partner neće kupovati autobuse već se prekida ugovor i ti troškovi ne postoje. Automatski investicija nije milijardu i 90 miliona  manja je za 181 milion – objašnjava Plećević. On iznosi primedbe i na naveden iznos peronizacije od 3 miliona dinara. Pri tom iznosi podatak da su  protekle godine troškovi gradskog prevoza, plaćeni iz budžeta 154 miliona, ali da je Grad  prihodovao od prodatih karata oko 74 miliona dinara (karte koje se kupe u autobusima i povlašćen prevoz) i na ime zakupa Autobuske stanice 25 miliona dinara. Grad je  na godišnjem nivou imao trošak od 60 miliona dinara na prevoz, zaključuje on.

-Imao sam zamerku na Studiju, jer se kaže da je prihod od peronizacije 3 miliona dinara godišnje. To nije samo peronizacija koja važi za ljude (cena peronske 100 dinara) i  koja je “sitna stavka” u čitavom iznosu već i za autobuse što je značajniji iznos. Postoji firma koja mesečno plaća perionizaciju 750.000 dinara našoj Autobuskoj stanici. Ta cifra od 3 miliona nije tačna i  na godišnjem nivou ne može biti manja od 40 miliona dinara već samo više – izričit je odbornik LDP-a koji smatra da je dobro što će ubuduće cene peronskih karata određivati Grad. Tokom razgovora pažnju smo posvetili i parkiralištima, večitom problemu Užica. Plećević kaže da je stanje u centru blago rečeno haotično sa vozilima parkiranim niz ulicu, na trotoarima, a da  niko ne reaguje. Po njemu prvi korak jeste da kola sklonimo sa  trotoara da ljudi mogu slobodno da se kreću.

-Grad u nekim slučajevima greši. Kvantaška pijaca je kod stadiona, a tamo je zabranjeno parkiranje teretnihz vozila kao i na drugim parkinzima i automatski sami kršimo gradsku odluku. Kvantaš treba izmestiti na drugu lokaciju. Problem nastaje i izdavanjem parkinga “Međaj” sa preko 100 parking mesta za potrebe ringišpila tokom letnja dva meseca. I za ova mesta u gradu tada treba naći parkirališta. I tada je bukvalno haos u gradu, jer vozilo nemate gde parkirati, a za ringišpil treba naći bolje mesto i svuda uvesti zone, recimo u Krčagovu, kao treću zonu, simbolično 20 dinara – predlaže Zoran Plećević.  Obilaznica oko Užica u cilju izmeštanja teretnog saobraćaja pomalo je zaboravljen projekat. U danima kada se mnogo govori o zagađenju vazduha koje nam dolazi i od saobraćaja obilaznica gotovo da nije pomenuta. Odbornik LDP-a smatra da je krajnje vreme da se uradi preprojektovanje  obilaznice oko Užica i dobije kompletna građevinska dozvola. Dodaje da se radi projekat puta Jelova Gora – Kadinjača što  će značiti da će teški kamioni kod RK “Progres” biti upućeni na ovu deonicu.

-Tunel ispod Kadinjače nema svrhe, ukoliko ne uradimo obilaznicu. Zamislite uradimo tunel i onda sva teretna vozila prođu kroz Omladinsku i Užice. Tek onda nismo ništa uradili – dodaje Plećević koji završava svoj drugi mandat kao odbornik Liberalno-demokratske partije u užičkoj Gradskoj skupštini.

Urbani problem broj jedan

Arhitektonsko delo Slavka Mandića Trg partizana u Užicu koji je otvoren 1961. godine pod zaštitom je države kao kulturno dobro. Prošlo je 60 godina, a Trg po kome se Užice kao grad prepoznaje sve teže odoleva zubu vremena. Mermerne ploče po kojima su prošle generacije Užičana odslužile su svoje i traže zamenu, a Plećević podseća da je nešto i započeto kada je deo pločnika Trga prema Pozorištu, zamenjen 2007. godine, ali se na tome stalo.

-Trg nam je zaštićen, a čini mi se da ga svi  štite osim nas! Mislim da je krajnje vreme, posle šezdeset godina da promenimo ploče na donjem delu Trga, jer je sve ispucalo. Ženama upadaju štikle, ploče se pomeraju i prolaznike zapljusne blato, istrošene su. Rekonstrukcija jeste skupa, ali to je centralni deo grada! Osim tekućeg održavanja, odnosno krpljenja  i ove godine nije ništa drugo predviđeno za Trg partizana – navodi Plećević i dodaje da je to po njemu urbani problem broj jedan.

5 Komentari

  1. Obilaznicu oko Užica već više od 10 godina stopira sâma gradska vlast jer deo obilaznice prolazi i kroz kamenolom „Surduk“, a firma „Putevi Užice“, u čijem je kamenolom vlasništvu, od 26.4.2007. godine vrši eksploataciju kamena u kamenolomu „Surduk“ BEZ ODOBRENJA Ministarstva rudarstva i energetike, od čega koristi imaju, kako pomenuta firma, tako i pojedinci iz organa gradske uprave. Radovi na obilaznici neće biti nastavljeni sve dok se ne prekine sa pomenutim kriminalnim aktivnostima, što se neće uskoro desiti.

  2. Gornji plato je jako loše urađen 2007. Pogledajte u pravcu Kula – Novi dom tj. Idea, ploče su ukrivo postvaljene, a stare na glavnom platou i onako raspale i dalje stoje u savršenoj liniji. Treba biti oprezan. Bolje ne raditi ništa, nego uraditi loše i time zapečatiti i upropastiti priliku.

  3. Što se tiče mog prethodnog komentara koji nije objavljen: dana 18.4.2006. godine u Služenom glasniku br. 34/2006 objavljen je Zakon o izmenama i dopunama Zakona o rudarstvu i geološkim istraživanjima, koji je sadržao i član kojim se kupci privatizovanih preduzeća koja se bave eksploatacijom mineralnih sirovina, obavezuju da, u roku od godinu dana od stupanja Zakona na snagu (8 dana od objavljivanja), izvrše prenos odobrenja za eksploataciju mneralnih sirovina sa prodavca na kupca. Rukovodstvo firme AD „Putevi“ Užice, uz podršku pojedinaca iz gradskih vlasti, izbegli su obavezu prenosa odobrenja i, uprkos tome, nastavili eksploatacija, a zauzvrat firma ‘Putevi“ je poslove letnjeg i zimskog održavanja puteva naplaćivala jeftinije od ugovorene cene, dok su pomenuti pojedinci iz gradske uprave zadržavali razliku između naplaćene i prikazane cene.
    Pored toga, i bivši direktor firme „Putevi“, Dragan Jaraković, na gradilištu „Petlja Surduk – Obilaznica Užice“, uz podršku lica zaduženih za poslove nadzora, opljačkao je osamdeset hiljada metara kubnih kamena krečnjaka, dobijenih proširivanjem kosina za potrebe izgradnje budućih pristupnih krakova petlje, a namenjenih za izradu nasipa kojim se petlja povezuje sa budućim mostom preko Đetinje, tako što je, koristeći drobilično postrojenje kamenoloma „Surduk“, materijal samleo i prodao u vidu kamenih frakcija privatnim kupcima, dok je nasip izgrađen od otpadne zemlje nezadovljavajućeg kvaliteta, nusprodukta eksploatacije kamena u kamenolomu, čime je naneo štetu i gradu Užicu i firmi „Putevi“. Tokom leta 2008. godine, vlasnik firme „Putevi“, Vasilije Mićić, saznao je za Jarakovićeve malverzacije, međutim Jaraković se „izvukao“ samo uz otkaz koristeći za ucenu činjenicu da „Putevi“ nemaju odobrenje za rad.

    Bio sam svedok svih gorepomenutih dešavanja, a uz to sam i većinu nedostupnih informacija dobio iz prve ruke, tako da su moj prethodni i ovaj komentar u potpunosti provereni.
    Ukoliko biste preduzeli nešto po ovom pitanju, pošto su meni „ruke vezane“ (što ne bih objašnjavao), jedna kopija projekta gradilišta „Petlja Surduk“ nalazi se u arhivi firme „Putevi“, a pojedini rukovodioci, koji su u kritično vreme radili u kamenolomu i na petlji, potvrdili bi gorenapisano ukoliko bi bili ispitivani od strane nadležnih organa, što bi zajedno, verujem, bilo dovoljno za otvaranje istrage.

  4. Zasto ti ne uradi to Plecevicu,toliko si puta bio u mogucnosti?Praviti se pametan mozda je lako,ali neko ko je bio clan tog LDP dobro zna sa kim ima posla!Najvise sto ste Vi i Vasa ekipa uradili je to sto ste unistili GSS Uzica koji je bio jedina svetla tacka!Da,Vi i Vasa ekipa sa bracnim parom Micic i ekipom iz Vaseg Vermera!Zato i imate toliko clanova danas kada su svi pobegli od Vas!Znamo se ‘strucnjak iz oblasti gradjevine’!

  5. Samo krajnje bahata gradska vlast radi na štetu svojih građana,Sa najvećeg parkinga Međaj iako sam unapred platio parkiranje oteraju me bez ikakvog izvinjenja kao mangupa da bi izadali za ringišpile (koji su prevaziđena zabava i za čobančića iz Buara),Pre kružnog toka tu je bilo 40 parking mesta,sad samo 7,Koji je taj što je dozvolio da cvećara(više liči na circus) zauzme direktno na parkingu 8 mesta.istovaruju kontejnere na Lipi od 2 do 3h po ponoći uz uragansku lomljavu i bude stanate,diskoteka garaža ne ferma inspektora ,svira do 4h u zoru i budi građane,Opština plaća za ponoćne vatromete,nikad i nikad policija čiji je osnovni posao da sprovodi javni red i mir nije izašla pred zgradu Lepa Brena petkom i subotom ,nekad ičešće noću od 2 do 5h da rastera čopore divljih huligana i narkomana koji tu životinjski vrište,urlaju,lome kola i izloge i prisedaju stanarima,380 miliona uloženo u fabriku vode i opet ne valja smrdi na hemikalije,Crni dim od nesagorelog mazuta iz centralne kotlarnice truje,podižu cene grejanja umesto da smanje jer je spala cena energenata za 24% i blage zime itd,itd još milion pogrešnih poiteza,loša Gradska vlast,Kad se bude direktno glasalo za čestite i stručne domaćine,a ne da stranka postavlja možda će biti bolje!

Ostavite odgovor