Pocetna Politika UOL: Inicijativa o smanjenju aerozagađenja

UOL: Inicijativa o smanjenju aerozagađenja

1790
0
Podelite

Užička odbrambena liga (UOL) podneće predlog za smanjenje aerozagađenja u Užicu i zatražiti  prijem kod gradonačelnika Užica, rečeno je na konferenciji za medije u udruženju građana.

Predsednik UOL Dejan Krčevinac navodi da se predloženi koraci mogu podeliti u četiri grupe: obaveštavanje građana o nivou zagađenosti, kako bi se znalo koliko zagađenje utiče na zdravlje, smanjenje zagađenja koje dolazi iz ložišta, smanjenje zagađenja koje je posledica saobraćaja i opšte mere na poboljšanju vazduha.

-Da se gradske subvencije za energetsku efikasnost većim delom usmere na zamenu postojeće stolarije, da se nabavi uređaj za merenje čestica čije bismo podatke čitali na displeju na Gradskom trgu i napravi plan o sadnji drveća u gradu – naveo je Krčevinac. Na pres konferenciji je rečeno da dostupni podaci  o zagadjenju vazduha stižu do Užičana mimo realnog vremena i postavljeno pitanje čemu služe ukoliko je javnost sa njima upoznata tri dana posle. Užička odbrambena liga predlaže nabavku aparata za merenje čestica PM 2,5 koji Užice nema kako bi Užičani imali preciznu informaciju o zagađenju i kako bi se merio uspeh preduzetih mera na smanjenju zagađenja.

– Sa aparatom koji bi bio postavljen na Trgu, promenom na led ekranu u svakom trenutku imali bismo podatak o nivou zagađenosti vazduha česticama 2,5 i 10 u gradu Užicu. Sadašnje podatke dobijamo satelitski, ima odstupanja u tačnosti i nisu pravovremeni – kaže Krčevinac.

Zatim da se umesto rizle za posipanje ulica pređe na emulziju kao što se to radi na auto-putevima, da komunalna policija više kontroliše i obilazi kontejnere i prijavljuje “Bioktošu” zapaljene sa žarom, da se od vulknizera preuzmu sve neispravne i stare gume i privremeno deponuju na za to određenom mestu i da ekološki inspektori redovno kontrolišu sva skladišta istrošenog motornog ulja.

Zatim da grad obezbedi određen broj parking mesta za sva taksi vozila koja troše gas, da se prekine sa praksom da investitori plaćaju gradu nedostajuća parking mesta i da se propiše da se može izgraditi onoliko stambenih i poslovnih jedinica  koliko se može izgraditi parking mesta.