Pocetna Kultura Surova klasika i moderni ples

Surova klasika i moderni ples

368
0
Podelite

U okviru pratećeg programa 24. JPF, na Maloj sceni Narodnog pozorišta u Užicu, održana je promocija dve knjige: „ Surova klasika, rediteljski zaokreti u tamačenju dramske klasike“ Ksenije Radulović i „Lujo Davičo“ – fragmenti života, Saše Brajović.

Govoreći o knjizi Ksenije Radulović, pozorišni kritičar Aleksandar Milosavljević ocenio je da autorku zanima trenutak u kome se iz dramskog pozorišta diferencira rediteljsko pozorište.

-To je druga polovina 20. veka i to predstave koje su rezultat smišljenog projekta i rediteljskog koncepta, rekao je Milosavljević.

Producent Janko LJumović rekao je, između ostalog, da se čitanjem knjige čita istorija jednog festivala.

„Upravo je zato važno promovisati ovakvu knjigu i na JPF. Festivali prepoznaju trendove, svedoče nove interpretacije. Ako analziriamo repertoar aktuelnog festivala, videćemo da u njemu dominira dramska klasika i da smo svi u potrazi za novim interpretacijama.

Autorka Ksenija Radulović kaže da se njena knjiga bavi značajnim segmentom našeg pozorišta.

-To je Mijačevo radikalno prekodiranje Sterije, postavili smo domaći segment u širi evropski koncept. To što je ovde urađeno je pokazalo da takvo čitanje Sterije nije izolovani fenomen naše sredine, već pripada širem značajnom, antologijskom kontekstu evropskog teatra, kaže autorka.

O knjizi „Lujo Davičo“, osim autorke govorio je i direktor i glavni urednik Izdavačke kuće „Klio“, Zoran Hamović.

-Ovo je jedna od onih knjiga kojoj možete da se radujete iako nije beletristika, za koju se podrazumeva da izaziva uzbđenje, žanrovski. Ove je jedan od bisera koji daje priliku da upoznate nešto neočekivano, iznenadno i što vam nedostaje u razumevanju mikrosveta,
rekao je Hamović.

Autorka, Saša Brajović, objasnila je da je za pisanje knjige imala i lični motiv.

– Lujo Davičo je neko koga je zapamtila moja majka. On je tada, nekoliko meseci pre nego što je stradao, radio kao konobar u Nikšiću za italijanske oficire. U kuću moje majke je dolazio da pere povrće. Ona je godinama pamtila njegov lik i figuru. Kada sam posle mnogo godina u štampi pročitala kako je izgledao na sceni, videla sam i da je njeno sećanje potpuno autentično.

Ostavite odgovor