Pocetna Ekonomija Radost stvaranja

Radost stvaranja

1180
0
Podelite

Šta god novo da uradimo pričinjava nam veliku radost, kaže Ivana Obradović i ističe da „Alprom“ ima uslove da nastavi i dalje da napreduje i razvija se kao što je to bilo i proteklih više od dve i po decenije.

„Alprom“ doo Užice, jedno je od onih užičkih porodičnih preduzeća koja uspešno vode i razvijaju mladi ljudi na dobrim temeljima koje su stvorili njihovi roditelji. Verujemo da bi Vidoje Poznanović, da je živ, bio veoma ponosan na svoje kćerke, sada vlasnice preduzeća, Ivanu i Bojanu i zetove Nedeljka Obradovića i Nenada Jojića. NJih četvoro su od 2011. do danas izrasli u dobar menadžerski tim koji znalački nastavlja da usavršava posao koji je Vidoje započeo davne 1993. godine. Osnovna delatnosti preduzeća je proizvodnja i prodaja komletne građevinske limarije – krovnih pokrivki i opšivki od aluminijumskog, pocinkovanog i pocinkovano plastificiranog lima kao i oluka i svih pratećih elemenata u raznim bojama, kao i proizvodnja aluminijumske lamperije. „Alprom“ trenutno tržištu nudi preko 50 vrsta proizvoda, ima sedam zaposlenih, računajući i menadžerski tim.

U početku je to bilo malo preduzeće koje je funkcionisalo u nekoliko kvadrata, ali zahvaljujući jasno postavljenim ciljevima i odgovornom pristupu već posle tri godine usledilo je zakupljivanje proizvodnog i magacinskog prostora od „Prvog partizana“. Već posle deset godina, 2006. , „Alprom“ se useljava u sopstvene novoizgrađene prostorije na Beloj Zemlji gde su smeštene linije za proizvodnju i magacin, ali je pripremljen i teren za izgradnju nove proizvodne hale.

-Imamo planove. Svo četvoro nas želi da se firma razvija, a činjenica je da imamo mogućnosti za dalji razvoj i napredak, zato kontinuirano ulažemo u proizvodnju i uvek nam pričinjava veliku radost kada bilo šta novo uradimo. Zapravo, težimo ka tome da se ovim poslom, ako budu hteli, bave i naša deca kada odrastu – kaže Ivana Obradović koja obavlja funkciju direktora u preduzeću i ističe:

-Neko je morao da bude direktor, a zapravo nas četvoro sve radimo zajedno, dogovaramo se i donosimo odluke. Poenta je u tome da se držimo svi zajedno.

Kupci proizvoda „Alproma“ su fizička lica ali i mnoga privredna društva sa područja Zlatiborskog okruga pa i šire. Sa pojedinim saradnja traje godinama, od osnivanja preduzeća.

-Naša proizvodnja nije serijska i zato smo ponosni što naši kupci veoma brzo dolaze do proizvoda. To što poruče, za dan dva bude gotovo zahvaljujući našim zaposlenima, izuzetnim majstorima koji su sa nama u ovom timu duži niz godina. Kupce maksimalno poštujemo i izlazimo u susret, radimo po meri od one vrste i boje lima za koje se oni odluče Među našim kupcima veoma je dosta majstora-limara sa područja celog Zlatiborskog okruga iz Užica, Čajetine, Nove Varoši, Priboja, Prijepolja i njihov broj iz godine u godinu raste. A na kraju svake godine organizujemo druženje sa sa njima i zaposlenima kada zajedno sumiramo rezultate – kaže Ivana i naglašava da je za ceo ovaj skladan menadžerski tim najvažnije da njihov kupac bude zadovoljan.

-To nam je baš bitno, kao i to da imamo kvalitetnu robu i trudimo se da držimo nivo. To naglašavam, jer na tržištu ima svega. Mislim da je to i osnovni razlog što firma tako dugo traje i živi, jer, bukvalno, nemamo reklamacija. Zato su nam kupci verni i uvek nam se vraćaju – ističe Ivana. Ona napominje da se proizvodnja odvija u skladu sa propisanim standardima i preduzeće poseduje i sve neophodne sertifikate.

Dobavljač aluminijuma od osnivanja preduzeća je „Impol Seval“, dok plastificirane pocinkovane limove „Alprom“ kupuje od srpskih firmi – uvoznika ove vrste materijala od kojeg su proizvodi, po rečima Bojane Jojić, veoma traženi. Skoro u 90 posto slučajeva kupci se odlučuju za njih.

„Alprom“ manji procenat svoje proizvodnje, pre svega, aluminijumsku lamperiju i izvozi. Za sada u Republiku Severnu Makedoniju.

Konkurencija u ovoj oblasti je jaka, ali i Ivana i Bojana ističu da je to, zdrava konkurencija. Uglavnom međusobno sarađuju, jer kako kažu, tržišta i posla ima za sve. Najviše tokom građevinske sezone.

Ivana i Bojana su završile ekonomski fakultet, majke su, imaju po dvoje dece. Kada im je život nametnuo da vode posao, obe su bile veoma mlade. Bojana je još bila student. Međutim, o proizvodnji su predano učile i tako na najbolji način gradile i izgradile poverenje kod svojih kupaca.

-Istina je da kada sam došla u preduzeće nisam znala ništa, na primer, šta je vetar lajsna. Međutim, bila sam uporna da sve naučim pa sam svaki proizvod slikala, napravila sopstveni katalog i svakodnevno učila od naših zaposlenih. Kako su moja saznanja bila bogatija, tako je i poverenje kupaca raslo. Tako sam sticala i gradila poverenje kod njih – seća se Bojana. Kasnije je svoje znanje prenosila sestri.

Za sestre je i sada svaki novi radni dan i novi izazov, zato ističu:

-I dalje, svaki dan učimo. LJudi uvek traže nešto novo, a mi izuzetnu podršku imamo u proizvodnji kojoj su Nedeljko i Nenad potpuno posvećeni.

Ostavite odgovor