Pocetna Ekonomija Tekstilni program za hotelijere na lizing

Tekstilni program za hotelijere na lizing

150
0
Podelite

U proteklih skoro tri decenije bilo je uspona i padova, ali su Ristanovići ostali na okupu i kako kažu, sad su svoji na svome, stabilni su i dobro procenjuju situaciju. Jedan od ciljeva im  je da hotelijerima i ugostiteljima u skorije vreme ponude tekstilni program na lizing

Tekstilna proizvodnja ostala je do danas osnovna delatnost porodičnog preduzeća „Pahuljica“, s tim što ono sada tržištu nudi svoj proizvod za razliku od perioda  kada se oslanjalo na konfekcijske long poslove. Taj proizvod je kompletan tekstilni program neophodan sektoru hotelijerstva i ugostiteljstva.

-Radimo sve od tekstila za hotele i restorane, uniforme, posteljni i frotir program. Nabavljamo najkvalitetnije, sertifikovane materijale, frotir iz Makedonije i Turske, damast iz Češke – kaže Srđan Ristanović, menadžer proizvodnje.

Ovaj program „Pahuljica“ je počela da razvija skoro pre deceniju, a od pre dve godine  i partnerski odnos sa hotelima i restoranima na osnovu ugovora o poslovno-tehničkoj saradnji koji još uvek usavršava na obostranu korist, a u cilju podsticanja razvoja turizma. Za sada je najznačajnije tržište Zlatibor, ali na isti način, „Pahuljica“ radi i sa drugima u ovoj oblasti u celoj Srbiji, kao i u Crnoj Gori gde planira da otvori i svoju kancelariju kako bi saradnja bila efikasnija i operativnija.

-Ugovorom se obavezujemo da će svaki komad, svaki proizvod u bilo kojoj isporuci  određenom hotelu ili restoranu uvek biti isti – ističe Srđan.

Uporedo sa razvijanjem osnovnog tekstilnog programa, „Pahuljica“ radi i promotivni tekstil za privredne subjekte, ali i za određene manifestacije.

-Raspolažemo velikim kapacitetom mašinskog veza. Prošle godine smo kupili još dve nove mašine tako da je naša vezionica savremena i jedna od najvećih u Srbiji. Uslugu mašinskog veza bez problema radimo i za treća lica – naglašava Srđan i podseća da „Pahuljica“ nije odustala ni od  proizvodnje HTZ opreme koju je radila od osnivanja, davne 1992. godine.  To je sada mali obim proizvodnje, ali „Pahuljica“ ima uslova i mogućnosti da je značajno uveća tako da će na tome i raditi u narednom periodu.

-Od pre nekoliko godina počeli smo da razvijamo još jednu uslugu važnu za hotelijere i ugostitelje, a to je pranje tekstilnog programa. Za to raspolažemo velikim kapacitetom. Već realizujemo ugovore sa nekoliko hotela na Zlatiboru. U planu je da ovu uslugu u narednim godinama širimo. Zapravo, krajnji cilj nam je da počnemo da se bavimo lizingom tekstilnog programa za hotelijere i ugostitelje, odnosno, oni ništa ne bi morali da kupuju iz ovog programa, već bi sve mogli uzimati  na rentu od nas. U toku su aktivnosti da realizujemo pilot projekat ovakvog načina rada – ističe Srđan Ristanović.

Prelomna godina kada je „Pahuljica“ ponudila tržištu tekstil za hotele i restorane, bila je 2010. kada isplaćuje kredit kojim je kupljena polovina pogona bivše konfekcije „Desa Petronijević“ na Beloj Zemlji, oko 1.200 kvadrata, a u kojem je do tada bila zakupac od 2000..

-Tada polako krećemo u ovom pravcu. Iza nas su bile teške godine, ali ni narednih četiri-pet nije bilo nimalo lako, jer turizam je tek hvatao maha. Međutim, u poslednje tri godine ponovo smo stali na noge, krenuli smo uzlaznom linijom što govori godišnji rast proizvodnje od po 30 posto. Sada možemo reći da smo stabilni i da dobro procenjujemo situaciju. Važno je da nastavimo da idemo napred, polako, korak po korak. Sada smo svoji na svome, prodajemo svoj proizvod, ne zavisimo od dugih i osmišljavamo i postavljamo svoja pravila. To je preduslov da biste i sutra imali „zdravu priču“. Znate, u tekstilnoj industriji nikada ne možete biti opušteni, jer su obaveze preduzeća velike, a to ne dozvoljava greške u poslovanju – kaže Srđan. Po njegovim rečima, „Pahuljica“ ima konkurenciju, ali zdravu, jer posla ima za sve.

-Čak se ispomažemo međusobno, što je dobro. Naravno, postoji i nelojalna konkurencija, ne može tekstilna industrija bez nje, ali hotelijeri i ugostitelji koji ozbiljno žele da razvijaju svoj posao,  poštuju standarde i opredeljuju se za kvalitet, a to nam potpuno odgovara– napominje Srđan.

„Pahuljica“ trenutno ima 24 zaposlenih, poseduje savremenu opremu za proizvodnju u koju se svake godine ulaže u skladu sa mogućnostima. Ulaže se i u buduće kvalitetne šivače bez kojih nema proizvodnje, tako da se „Pahuljica“ uključila u dualno obrazovanje i nastavlja da razvija dobru saradnju sa Tekstilnom školom u Užicu. Poseduje svoj prodajni prostor, prodavnicu u Užicu na starom železničkom mostu kojoj sledi inoviranje u ponudi artikalima iz aktuelnih proizvodnih programa preduzeća.

„Pahuljicu“ je osnovanao Rade Ristanović 1992. godine kao tekstilnu samostalnu zanatsku trgovinsku radnju, u vreme kada je kriza već počela da „drma“ domaću tekstilnu industriju. Izgradila je poziciju u proizvodnji tekstilne kućne galanterije koja je potiskivana jeftinim uvozom, a „Pahuljica“ je sve više ulazila u konfekciju, long poslove koji se šire i u jednom momentu da bi odradila sve što je ugovoreno za poznate evropske brendove, „Pahuljica“ zapošljava čak 110 radnika. Međutim, sve se srušilo 2009. godine, u jednom danu, seća se Srđan. Međutim, Ristanovići nisu odustali.

-Cela porodica se svo vreme borila i niko nije  digao ruke od preduzeća. Svi smo ostali na okupu i iznašli put kojim da krenemo. U svemu tome, imali smo bezrezervnu podršku odlične ekipe radnika u firmi koja je i danas tu sa nama i koja je u svakom trenutku i u svakoj situaciji spremna da se organizuje da bi posao bio odrađen, ali su imali i velikog razumevanja kada su u to teško vreme plate kasnile, jer ih je bilo teško obezbediti. Stvarno imamo divne ljude i saradnike oko sebe i to je bilo ono što nam je davalo dodatnu snagu da se borimo da ponovo stanemo na noge – ističe Srđan i dodaje:

-Veoma teško je bilo vratiti se „u sedlo“. Trebalo je vratiti poverenje banaka, dobavljača i napraviti ceo operativni sistem proizvodnje da funkcioniše bez para. Sve je to bilo mukotrpno, ali smo se polako vraćali i lagano se prebacivali na tekstilni program za hotelijerstvo i ugestiteljstvo– kaže Srđan.

„Pahuljica“ je tipično porodično preduzeće. Rade Ristanović je, osim supruge, u posao uključivao svoje sinove, Ivana i Srđana. Ivan je završio tekstilnu školu u Užicu, a Srđan Umetničku školu u Šapcu, smer vajarstvo, a vanredno je stekao i diplomu restauratora. Sva trojica i danas nose glavni teret u firmi.

Ostavite odgovor