Pocetna Društvo Počinje gradnja deonice auto puta Preljina-Požega

Počinje gradnja deonice auto puta Preljina-Požega

153
0
Podelite

Danas će početi izgradnja deonice autoputa Preljina – Požega, u dužini od 30,9 kilometara, na Koridoru 11 (E-763), čemu će prisustvovati i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Izvođač je kineska kompanija CCCC (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani), a rok za izvođenje radova je 36 meseci.

Vrednost radova je 450 miliona evra.

Deonica Preljina – Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.

Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Autoput Preljina – Požega je podeljen na tri manje deonice.

Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela „Laz“ od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd – Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Deonica Preljina – Požega će povezati Čačak, Lučane i Požege i dva okruga – Moravički i Zlatiborski i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije, već i za regionalno povezivanje.

Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.

U Srbiji je 2016. na takozvanom Koridoru 11 (taj putni pravac ne spada u zvanične panevropske koridore) pušten u saobraćaj autoput Ljig – Preljina u dužini od 40 kilometara, a uskoro će biti u saobraćaju i ceo potez od Obrenovca do Preljine u dužini od 102 kilometra.

Kinezi sa domaćim podizvođačima su pri kraju gradnje dve deonice: Obrenovac – Ub i Lajkovac – Ljig. Na toj trasi je i deonica Ub – Lajkovac koju su ranije izgradili domaći izvođači.

Takođe, Kinezi grade i autoput od Surčina do Obrenovca koja bi trebalo da bude gotova do kraja 2019.

Planirana je i gradnja deonice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara.

Ostavite odgovor