Pocetna Ekonomija Biznis je kao voda, ne miruje i traži svoje tokove

Biznis je kao voda, ne miruje i traži svoje tokove

176
0
Podelite

„Zlatiborac“ je na jedinstven način uspeo da integriše tradiciju i najsavremeniju tehnologiju i postane najbolji srpski brend. -Prošlu poslovnu godinu smo završili povećanjem obima proizvodnje za 25 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ovo je samo jedan od pokazatelja rasta, koji prate ozbiljna ulaganja u  tehnologiju, opremu, kvalitet i, ono što je najvažnije, ljudske potencijale, kaže za „Vesti“ generalni direktor Dušan Knežević i ističe da ako kompanija želi da napreduje mora konstantno da ulaže, istražuje i da se menja

Na pragu smo 19. Pršutijade, odnosno Sajma suvomesnatih proizvoda u Mačkatu, na kojem je „Zlatiborac“ uvek prisutan. Da li ćete i ove godine biti na ovoj manifestaciji i šta za „Zlatiborac“ znači prisustvo na Pršutijadi?

-Vaša konstatacija da smo na pragu 19. Pršutijade u Mačkatu govori da je ta manifestacija odavno prerasla u tradicionalnu. Može se reći da je ona po svom karakteru izložbeno-prodajna, privredna, ali po svom sadržaju se može svrstati i u etnografske, gastronomske, kulturne, pa i turističke, jer se izlažu proizvodi koji su karakteristični za gastronomiju i običaje ovog kraja, uz kulturno-umetnička dešavanja i prisustvo velikog broja posetilaca iz cele Srbije i okolnih zemalja. Ova manifestacija je zamišljena kao dobra prilika da se mali proizvođači, kojima se kroz takmičarske kategorije podstiče duh nadmetanja, predstave na najbolji mogući način. Ovo je i način da se očuva tradicija i kvalitet proizvoda ovog kraja. Naravno, mi ćemo, kao i svake godine, dati punu podršku i uzeti učešće, ali samo u revijalnom delu, jer naša želja i misija je da ovo ostane manifestacija na kojoj će se afirmisati mali proizvođači, koji će, zajedno s nama, čuvati tradiciju, a možda jednog dana krenu našim stopama u osvajanje globalnog tržišta.

SONY DSC

„Zlatiborac“ je nastao zahvaljujući preduzetničkom duhu i velikom radu i naporu Milomira Stojanovića. Osnivanjem kompanije, pre više od 25 godina, na neki način je tradicija sušenja mesa duga šest generacija ove porodice, spakovana u određeni sistem kako bi se kvalitet i ukus podelili sa velikim brojem ljudi koji su ljubitelji ovih proizvoda širom sveta.  Šta tradicija znači u današnjoj proizvodnji „Zlatiborca“?

-„Zlatiborac“ je kroz sve svoje životne faze i poslovne oblike važio za drugo ime za tradiciju i kvalitet, jer su oni utkani u svaku njegovu poru. Tradicija datira još od 1885. godine, a kompanija je nastala 1992. godine od naprednog porodičnog domaćinstva Milomira Stojanovića. Kroz svoje dvadesetšestogodišnje poslovanje s jasnom vizijom, iskustvom i preduzetničkim duhom ove srpske porodice, potpomognute strukom, naukom i profesionalnim menadžmentom, uvedene su najsavremenije tehnike i tehnologije, ali su zadržani tradicionalni postupci i metode u proizvodnji. Zbog toga danas važimo za kompaniju koja je na jedinstven način uspela da integriše tradiciju i najsavremeniju tehnologiju i postane najbolji srpski brend. Sigurno je da smo kao retko ko uspeli da unificiramo ukus i kvalitet srpskog tradicionalnog proizvoda i njime osvojimo potrošače širom sveta.

Proizvodnja se odvija u skladu sa standardima koje propisuju određeni sistemi kvaliteta, HACCP (HACCP), EAC (EAC), IFS (IFS), HALAL (HALAL). Šta to znači u praksi?

-Kvalitet je sinonim za svaki naš proizvod. To za nas u praksi znači jedan veoma odgovoran odnos, prvenstveno prema potrošačima, a iskazujemo ga beskompromisnom politikom kvaliteta. Važno je znati da svaki naš proizvod, u bilo kom delu sveta da se nalazi, poseduje kontrolni broj, koji dobija po izlasku iz proizvodnje, a koji predstavlja njegovu „ličnu kartu“, koja omogućava sledljivost u svim fazama životnog ciklusa proizvoda. Princip sledljivosti omogućava nam praćenje proizvoda od izvora sirovine, obrade, salamurenja, sušenja, do finalne kontrole i pakovanja, uz identifikaciju odgovornog lica u svakom segmentu proizvodnog procesa. Ovakvim pristupom dobijamo visokokvalitetan, biološki vredan i bezbedan proizvod.

Kako obezbeđujete sirovinu za proizvodnju i koje kvalitete ona mora da poseduje da bi se našla u vašoj kompaniji?

-Naši standardi kvaliteta, koje ste u prethodnom pitanju naveli, postavljaju stroga pravila i za naše dobavljače sirovina i ne dozvoljavaju bilo kakva odstupanja od propisanog nivoa kvaliteta. Uspostavili smo stabilnu i kvalitetnu sirovinsku bazu, koju smo izgradili u saradnji s domaćim farmama i individualnim uzgajivačima. Naime, svaki naš dobavljač mora ispunjavati stroge standarde kvaliteta i obrade. Višestruka kontrola sirovina, pre ulaska u naše proizvodne procese, daje garanciju kvaliteta gotovog proizvoda. Ponosimo se svojom dobro organizovanom, stručnom i strogom Službom kontrole kvaliteta.

Kupci „Zlatiborca“ odavno nisu samo na području Srbije. Koji je odnos u plasmanu na domaće u odnosu na strana tržišta? Koja su najznačajnija strana tržišta?

-Teritorijalna pokrivenost domaćeg tržišta je izuzetna. Pored toga, „Zlatiborac“ proizvodi našli su svoje mesto na policama maloprodajnih trgovinskih lanaca u Crnoj Gori, Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Evropskoj uniji. Danas plasman na ova tržišta iznosi oko 40 odsto u odnosu na ukupan plasman proizvoda kompanije. Budući da u ovom trenutku postoje poteškoće u plasmanu prehrambenih proizvoda iz Srbije na tržište EU, osobito proizvoda iz kategorije mesnih prerađevina, strateški smo se opredelili za tržišta zemalja Evroazijske ekonomske unije, s posebnim fokusom na tržište Ruske Federacije, koje je ogroman potencijal i najveća izvozna šansa. Iz tog razloga smo se, pre nepune dve godine, u jednom veoma teškom vremenskom periodu za rusku privredu, odlučili za otvaranje sopstvene kompanije „Zlatiborac trejd“ sa sedištem u Moskvi. Dakle, naš strateški pristup, kada je reč o izvozu van regiona, jeste tržište Ruske Federacije, uz tržište Belorusije, Kazahstana, Kirgistana, Iraka, a na pragu smo tržišta Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Šta sve čini kompaniju, koliko je zaposlenih?

-„Zlatiborac“ je danas ozbiljna, moderna i dobro organizovana kompanija, značajan izvoznik i najbolji srpski brend u svojoj kategoriji, lider na tržištu Republike Srbije. U proizvodnim kapacitetima u Mačkatu, na prostoru od 40.000 m², implementirali smo najsavremeniju opremu, tehnologiju i opremu, uz poštovanje najstrožih svetskih standarda kvaliteta. Na tržištu Srbije posedujemo sopstvenu distributivnu mrežu, sa kapilarnom distribucijom do naših kupaca, podržanu flotom od skoro 200 dostavnih vozila. U četiri regionalna prodajna centra, u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu,  „Zlatiborac“ zapošljava preko 700 ljudi.

Da li  u vašoj branši postoji nagrađivanija kompanija? Samo na domaćem tržištu „Zlatiborac“ je dobio više od 100 medalja za vrhunski kvalitet, a koliko sam razumela, na stranom tržištu taj broj medalja se približava broju 90.

-Iskreno, nagrade i priznanja odavno ne brojimo, jer ih ima zaista mnogo. Kao i sportistima, drage su nam one domaće, ali i strane. Toliki broj nagrada i priznanja potvrda je našeg odgovornog odnosa prvenstveno prema sebi, potrošačima, biznisu, stejkholderima, ali i društvenoj zajednici. S jedne strane, kroz poslovna priznanja može se zaključiti da nas potrošači percipiraju kao omiljeni brend, onaj kome najviše veruju, partneri kao pouzdane saradnike, konkurencija kao korektnog i fer tržišnog igrača, a stručne institucije kao nezaobilazan privredni subjekt. S druge strane, zbog podrške kulturi, sportu, drugim rečima društvenoj zajednici, prepoznati smo kao društveno odgovorna kompanija, koja je uvek spremna da odgovori na potrebe društva. Posebno bih istakao da smo već treći put zaredom zvanična hrana Olimpijskog tima Srbije.

Kako ste zadovoljni poslovnim rezultatima u prošloj godini? Gledano sa strane, „Zlatiborac“ je kompanija koja je u kontinuiranom rastu i razvoju?

-Mi smo kompanija i tim koji nikada do kraja nije zadovoljan postignutim, pa i onda kada se ostvaruju i premašuju poslovni planovi. Verujemo da uvek može bolje i više. Tome konstantno težimo. Takav pristup nas oslobađa bremena euforije i otvara prostor za racionalan pristup projektovanju i ostvarenju poslovne strategije i željenih rezultata.

Objektivno, prošlu godinu smo završili zapaženim rastom, premašili smo planove, tako da, kad se uzme u obzir kompleksan  privredni ambijent u kome poslujemo, uz prisustvo brenda na raznim svetskim tržištima sa jako difuznom tražnjom, moramo biti zadovoljni postignutim rezultatima. Naravno, analizom trendova iz prethodne godine i predviđanjima za naredni period, stvaramo platformu za poslovnu strategiju u vremenu koje dolazi. Prošlu poslovnu godinu smo završili povećanjem obima proizvodnje za 25 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ovo je samo jedan od pokazatelja rasta, koji prate ozbiljna ulaganja u  tehnologiju, opremu, kvalitet i, ono što je najvažnije, ljudske potencijale.

Šta očekujete u ovoj godini, nova tržišta, planirate li nove proizvode? Kakvi su signali sa tržišta, da li je potražnja tradicionalnih „Zlatiborac“ proizvoda (pršuta, pečenica, slanina) na uobičajenom nivou u odnosu na nove – polutrajne suvomesnate proizvode, koje ste počeli da proizvodite 2016. godine (viršle, parizeri, mortadela)?

-„Zlatiborac“ je uvek pratio svetska dešavanja u svojoj oblasti, pa su se rađale ideje za nove projekte, inovacije tehnologija i znanja. Na ovom polju smo mnogo toga uradili. Na to su nas obavezivali i sve složeniji zahtevi savremenog potrošača, kao i dinamika globalnog tržišta, koji uslovljavaju prilagođavanje u svim oblastima. Veoma smo aktivni u oblasti marketinga i prodaje, istraživanja novih tehnologija i proizvoda, ukusa, dizajna ambalaže, kvaliteta pakovanja i opreme. Biznis vam je kao voda, ne miruje i traži svoje tokove. Ako želite napredak, morate konstantno da ulažete, istražujete i da se menjate. Zbog toga smo 2016. godine i realizovali važan strateški investiciono-razvojni prokjekat i otvorili novu fabriku polutrajnih (barenih) proizvoda, čije lansiranje nam je otvorilo nove tržišne puteve. Istakao bih da konstantno težimo unapređenju i inovacijama našeg proizvodnog portfolija. Trudimo se da investicione planove i projekte uskladimo sa zahtevima tržišta, sopstvenim mogućnostima, odnosno realnim izvorima finansiranja, kako ne bismo ugrozili osnovni biznis.

Ostavite odgovor