Pocetna Društvo Naučni eksperimenti osnovaca

Naučni eksperimenti osnovaca

521
0
Podelite

Učenici užičke Osnovne škole”Slobodan Sekulić” u okviru nastave iz fizike rade i na brojnim eksperimentima.Obeležavanje Evropskog dana nauke bila je prilika da javnost upoznaju sa svojim radom u školi i da objasne svoja interesovanja za nauku.
Nastavnica fizike Jelena Radovanović navodi da oni predstavljaju primere iz nastavno-naučne prakse i međupredmetne saradnje.

Djaci naucnici Jelena Radovanovic
Jelena Radovanović, nastavnica fizike

– Učenici na radionicima namenjenim mlađim učenicima uzrasta trećeg ili četvrtog razreda bavili su se svetlosnim pojavama, električnom strujom, korišćenjem mini meteorološke stanice i klimatskim elementima, kao i uzajamno delovanje tela bez dodira i “Arhimedovom zimnicom” о gustini i uslovima za plivanje i tonjenje tela – rekla je Radovanović.

Ovakav pristup predmetu fizike predstavlja jedan od vidova aktivnog učenja počev od istraživanja i povezivanja sadržaja. Sva deca koja su učestvovala na dodatnoj nastavi iz prirodnih nauka uglavnom se i kasnije opredeljuju za takva usmerenja.

Djaci naucnici 1Sandra Lijeskić, učenica osmog razreda predstavila je rad mini metereološke stanice navodeći da -. u školi od prošle godine određujemo temperaturu, pravac vetra, padavina u roku od nekoliko dana. Nama je sve ovo zanimljivo i korisno što radimo u okviru nastave iz fizike, istakla je Sandra. Vanja Tomić kaže da su merenja vršili svaki dan što im i kada to pokazuju služi za utvrđivanje znanja ali i učenje nečeg novog.

Djaci naucnici 3Andrijana Andrić se sa svojim drugovima bavi svetlošću i to optičkim varkama, prelamanjem i odbijanjem svetlosti od ogledala.

– Nama je sve u vezi svetlosti zanimljivo i na to se koncentrišemo u školi, ali to zahteva i da se sami dalje angažujemo i upoznajemo nove oblasti. Za nas koji smo bolji učenici, cilj nam je da naučimo što više, precizirala je Andrijana.

Praktičan rad je kako kažu mnogo zanimljiviji nego da samo uče teoriju, a ujedno ovako mogu da svoja znanja prenesu i drugim učenicima.

– Najviše volim odbijanje svetlosti od ogledala i optičke varke.Kod optičkih varki naš mozak je odgovoran za to, jer ne vidimo stvari kako izgledaju i on ih drugačije predstavlja, objasnila je Jana Simić.

Djaci naucnici 2Jovan Ćosović, učenik sedmog razreda zainteresovan je za predstavljanje uzajanog delovanja tela bez dodira u magnetnom, električnom i gravitacionom polju. Od materijala koriste magnete, metale i legure.

Učenici kroz esperimentalni rad osim sticanja novih znanja imaju mogućnost kako kažu da uživaju u svom malom istraživačkom radu.

Projekat “Više od učenika-više od škole”
sufinansira Grad Užice

Ostavite odgovor