Pocetna Društvo Dan potrošača 15. mart u Užicu

Dan potrošača 15. mart u Užicu

330
0
Podelite

p2
Povodom Međunarodnog dana potrošača 15. marta u Užicu je u Mesnoj zajednici “Centar” održana tribina “ Upoznaj svoja potrošačka prava i kako ih ostvariti”. Organizator skupa bilo je Udruženje potrošača Užice koje u našem gradu postoji sedam i po godina i koje je zahvaljujući aktuelnoj gradskoj vlasti tek pre dva meseca dobilo svoju kancelariju u Ulici Nikole Pašića.  Predsednik Udruženja Milan Nikolić najpre je podsedio na odluku Generalne skupštine Ujedinjenih nacija iz 1985. godine kada je proglašen svetski Dan potrošača. Užičko udruženje za zaštitu potrošača postoji od 2008. godine, član je Nacionalne asocijacije potrošača (NOPS) i u njemu ističu ostvarenu saradnju sa tržišnom inspekcijom u našem gradu. I pored ranije nedostajuće kancelarije, a sada i potrebne opreme i finansijskih sredstava Udruženje za zaštitu potrošača u Užicu ostvaruje zavidne rezultate pružajući pravnu pomoć i usluge u vezi ostvarivanja potrošačkih prava.

mil 3– Godišnje registrujemo 50-60 prijava od strane potrošača koji reklamiraju razne proizvode i usluge. Najčešće nedostatke tehničke robe i kućnih aparata, odeće i obuće. Od momenta dobijanja kancelarije, samo tokom proteklog januara i februara zabeležili smo 36 prijava od strane potrošača -rekao je Milan Nikolić uz podatak da Udruženje rešava, odnosno daje savete i usmerava kako rešiti problem sa pozitivnim ishodom u 70 odsto slučajeva. Tokom tribine navedeni su sledeći tehnička roba i bela tehnika,TV aparati, veš mašine i mašine za pranje posuđa, frižideri, kompjuteri, mobilni telefoni, akumulatori, a slede obuća i odeća. Udruženje potrošača Užice na tribini je sa učesnicima podelilo sledeća zapažanja: nedostaju deklaracije ili za uvozne proizvode nisu prevedene na srpski jezik, istekao rok trajanja kod nekih prehrambenih proizvoda ili nečitak rok trajanja, nedostatak delova za tehničku robu, nema obezbeđenog servisa za neke proizvođače, odstupanje stvarne mase robe u odnosu na deklarisanu kod kafe, šećera i sitnih pakovanja, neizdavanje fiskalnog računa za robu i usluge, neisticanje cena na pojedinim proizvodima, različite cene na rofovima i kasi, problem sa cenama peronskih karata na Autobuskoj stanici koji odavno datira (cena dostigla 150 dinara, tržišna inspekcija nema ovlašćenja za mere jer usluga nije na režimu kontrole cena pa ispada da je diskreciono pravo preduzeća kome je povereno korišćenje stanice da utvrđuje i cene peronske karte), kineska roba (dečje igračke, kozmetika, obuća) prema pritužbama potrošača uglavnom lošijeg kvaliteta, roba koja se prodaje u rinfuzi-na meru najčešće nema deklaraciju niti uverenje o kvalitetu.

p 1

Nikolić je danas rekao da je primetan značajan pomak na bolje u deklarisanju i označavanju tekstilnih proizvoda, rezervnih delova za automobile i kućne aparate. Reklamacije kod roba i usluga sa nižim iznosima rešavaju se u kratkom i razumnom roku, navode u Udruženju za razliku od reklamacija sa višim iznosima sporo i uz zakonske mere. Na skupu u MZ Centar istaknuta je dobra saradnja sa užičkim lokalnim medijima . Bila je ovo prilika i za podsećanje na pr5ava i obaveze potrošača i trgovaca, odnosno prušaoca usluga u svetlu novog Zakona o zaštiti potrošača. Između ostalog je navedeno da sva javna preduzeća u Užicu kao prušaoci usluga imaju iste obaveze prema potrošačima u pogledu saobraznosti usluga i rešavanju reklamacija kao i klasični trgovci. Novina u Zakonu je da jvana preduzeća koja pružaju usluge od opšteg ekonomskog interesa (EPS, Pošta, “Bioktoš”, “Vodovod”, “Gradska toplana”, Telekom, Telenor, VIP, “Veliki park”, “Užice gas”, “Stan”, “Duboko”, “Direkcija za izgradnju”) dužni su da obrazuju komisije za rešavanje reklamacija potrošača u čijem sastavu moraju da budu i predstavnici evidentiranih udruženja za zaštitu potrošača.
Ž. E.

Ostavite odgovor